8. august 2010

Overskudmor med latte

Passer overskudsmors børn, to af dem. Baby og ham på 4år.
Det er smadder hyggeligt, men krævende er det da. Især fordi der nu er 5 der kræver min opmærksomhed. 3 børn + 2 katte. Og så lige tårnhøj opvask fra fødselsdagsgæster, bøtter med mos, flasker. Oprydning i form af legetøj, slikpapir, vigtige parirer der burde ligge i vigtige mapper osv.

Heldigvis indbragte fødselsdagen en god høst. Penge, gavekort, lækker sjokolade og vidundermidlet - mælkeskummeren! Den ikke bare skummer mælken, den varmer den også! Man hælder bare mælk i, tænder for den og så slukker den selv når mælken har den rette latte-temperatur og tilpas mængde skum. Nu kan jeg endelig smide det store skrummel af en kombiovn ud.
Så mellem "seee den dejlige grød, mmm", "hov i to, få lige tøjet på igen og fingeren ud derfra" og "åh for pokker, spis nu grøden lille skat", fik jeg sneget mig til en lækker latte. Planen var at tage et billede for at vise hvor lækker og delikat den så ud, men da jeg kom tilbage i stuen stod katten og spiste af grøden og de to store havde dekoreret sofa med syltetøj. Latte røg ned på rekordtid, katten blev genet væk, ungerne sat til at tørre af med klud og jeg gik igen i krig med operation 'få grød i baby'.

Nu sover baby, ungerne ser 'Otto er et næsehorn' og jeg må hellere se at få ryddet op.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar