19. august 2010

Politistationen er virkelig god humor!

Jeg vil hermed anbefale alle (mine 7 læsere), at se Politistationen på 3+
To af afsnittene har været så hylende morsomme, at jeg måtte ringe og dele med en veninde.

Afsnit 1 
Betjente stopper gebrokken-engelsktalende mand på cykel, med kæmpe pose pantflasker. De er tydeligvis stjålet, da der står 'pant-retur-et-eller-andet' på posen, som desuden fylder mere end manden selv. Manden påstår hårdnakket at det er hans flasker. Jeg vil forsøge at gengive samtalen så godt som muligt.

Betjent: "No it's not yours. I look bicycle, that don't make it mine. It's stealing"
Tyv: "It's mine"
Snakken frem og tilbage.
B: "You have to be better to speak english when you visit another country"
Mere snak og en visitering, hvor betjent finde en lille foldekniv.
B: "This knife is unlegal in Denmark"
Tyv skal have en bøde for at have stjålet pantflasker, betjent spørger om han har penge og svaret er ja.
B: "How money..ehh many"
T: "Not much"
B: "You have to always have money on you when you vitit another country. You have to have 100 euro on you"

Én ting er at betjenten taler skoleengelsk, helt fint så længe de kan kommunikere. Men at han beder tyv om at være bedre til engelsk og siger man skal have have penge på sig, som om det er en lov, er da noget fis. Noget virkelig morsomt fis!

Afsnit 2 
Betjente er kaldt ud til kvinde der har bedt om hjælp, fordi hun er blevet smidt ud af voldelig kæreste. Kvinde er meget fuld og fortæller en masse, meget usammenhængende, ting.
Kvinde: "Han drak mig skidefuld og så vågnede jeg med et krøllejern oppe i røven..."
Tavshed
Kvinde: "Et pig-krøllejern ikk'"

Betjentene var meget professionelle, ikke så meget som et lille smil var der at se.


2 kommentarer:

  1. Man kan nu godt afvise folk ved grænsen, hvis man skønner, at de ikke har nok penge på sig til at have råd til at opholde sig i landet. Men derfor er historien sjov alligevel.

    SvarSlet
  2. Det vidste jeg ikke, tak for bonusinfo :)
    Han havde penge, bare ikke på sig.

    SvarSlet