19. juli 2009

Danmarks akvarie og dronningebesøg

I går var en underlig dag. Manden, datteren og jeg kørte til Hellerup for at tage i Eksperimentariet, men der var så lang kø at manden fik røde knopper og klaustrofobiske tanker bare ved at køre forbi, så vi besluttede at tage i Danmarks akvarium med den forhåbning at få en fed oplevelse ud af det. Vi kommer ind, betaler i alt 255kr for at træde direkte ind i souvenirshoppen med billige ting til overpriser. Jeg mener, hvem fanden gider at give 65kr for en kløpind, bare fordi der er sat en søhest på toppen? Lige ved siden af souvenirshoppen, som faktisk bare var en disk med en masse ragelse bagved og endnu mere foran, lå cafeteriet. Det var så ulækkert og røvsygt at det fik Bilkas bistro til at ligne en femstjernet restaurant. Ikke noget der kildede i mine smagsløg. I selve akvarie-området var der varmt og indelukket, men det var egentlig hvad man kunne forvente, da der var stuvet ca. en milliard mennesker ind på alt for lidt plads. Det der egentlig var selve skuffelsen var, at turen var slut efter max 40min da prinsessen til sidst nærmest tiggede om at komme ud efter at havde gloet på de samme røvsyge fisk flere gange. Der var da en kæmpe blæksprutte, nogle hajer, en alligator skildpadde og nogle virkelig flotte koralrevsfisk, men ellers var der ingen "wow"-fisk. De fleste akvarier var så små at der kunne stå max 5 foran, så vi måtte flere gange stå på tur for at se. Desuden var akvarierne møgbeskidte, planterne i "regnskoven" var visne og forfaldne og fiskene og især den kæmpe sprutte, havde alt alt for lidt plads! Udfra menneskemængden den dag x med priserne i indgangen, vil jeg mene at der er råd til at give de få fisk og andre vanddyr nogle ordenlige akvarier.
Vi sluttede turen af med at køre ind og se "hvor dronningen bor" til stor glæde for datteren. Hun blev dog lidt skuffet over at vi ikke kunne gå ind og hilse på, men livede op da vi gik over til springvandet og ned til kanalen og kiggede. Jeg fulgte bare med, jeg havde fået min 7-11 latte og et stykke knækbrød - alt andet var sløret i min verden.
Da vi kom hjem hyggede vi og datteren faldt, for en gangs skyld, i søvn 2min efter hun var blevet puttet. Det fejrede manden og jeg lige med at diskutere i 2-3 timer. Fedt.
Vi fik dog snakket ud inden vi skulle sove.

1 kommentar:

  1. Uh hader de dage der skulle ha været fyldt med familiehygge og sjov og ender med total skuffelse!! MEN sjovt at 7-eleven latte kan redde selv det værste crap!

    SvarSlet