4. august 2011

Om at have en teenager på 5år.

Troldepus og jeg har lidt svært ved at blive enige om hvordan tingene skal foregå herhjemme. Hun har sine egne bestemte meninger i øjeblikket og vil sådan set skide på hvad jeg siger til hende.  
Forleden spillede hun bold inde og jeg bad hende stoppe da hun var ved at rive alt ned. Hun vendte sig bare om og spillede videre. 
Jeg ved hun er inde i en fase, for hun er normalt så nem og fantastisk (fandens godt opdraget hvis i vil have min mening), men hvor skal jeg dog indimellem bide mig i tungen, for ikke at skrige!
I går talte hun grimt til mig, snerrede og var bare rigtig trodsig. Til sidst blev det for meget og jeg fik hævet stemmen..

Mig: "Nu skal du saftsuseme til at tale pænt til mig unge dame! Jeg gider simpelt hen ikke at høre på den tone!" 
Troldepus: "Så vil jeg bo hos moster"
Mig: "Moster vil også bede dig tale pænt derhjemme"
Troldepus: ..tænkepause.. "Men moster har bacon"


Ingen kommentarer:

Send en kommentar