26. august 2009

Lort, lort, lort!!!

Siden i går aftes føler jeg lidt at min verden er ramlet halvt sammen..
Jegfik et girokort på næsten 7000kr i går, fordi jeg har fået for meget boligsikring i hele 2008. Jeg ringer til kommunen i dag for at høre nærmere da der intet var beskrevet, andet end "efterregulering af boligsikring". Oveni "ja vi har lavet en tastefejl, men du skulle have rettet den så du betaler - inden en måned vel at mærke", fik jeg også at vide at jeg i år har fået for meget og derfor kan vælge at få en regning næste år, hvor der løber renter på, eller undvære boligsikring de næste 3mdr. (eller sagt kort, pest eller kolera). Nøj, må jeg virkelig selv vælge? Nå men, så tror jeg vælger det sidste, kolera, at undvære boligsikring de næste 3 mdr. Jeg har alligevel så mange penge som studerende alene(om udgifterne)mor, at jeg ikke ved hvad jeg skal gøre af dem.
Jeg fik rystet det lidt af, hygget med manden, tog på arbejde og glemte det helt, for så at komme hjem efter en lukkevagt og en misset bus, og se et brev fra Statsforvaltningen i Roskilde. Stadig med sko på, åbnede jeg kuverten og fik bekræftet mine bange anelser - Loas farmor søger samvær! Nu gik det lige så godt, Loa var blevet den glade pige, er bedre til at knytte bånd og har på intet tidspunkt spurgt efter sin farmor. Jeg er så bange for at hun "vinder sagen" bange for hvad hun bilder Loa ind. Banghe for at hun får manipuleret Loa som hunh gjorde med Loas far. Hun går i forvejen og spreder en masse dårlige og usande rygter om mig, og jeg har flere gange, forgæves, forsøgt at forklare hende at det er Loa hun rammer, ikke mig. Jeg er ligeglad hvad hun mener om mig, men det er synd hvis Loa skal høre en eller anden løgn. F.eks. at jeg er glad for at hendes far er død, som er bare et af de mange rygter farmor har sat igang. Jeg ved ikkke lige hvordan jeg skal tackle dette, jeg må være stærk og først bryde sammen når det er overstået.
Derudover har jeg fået bananfluer der nægter at forsvinde. Det er, hvis man skal se positivt på det, heldigvis et meget lille problem nu.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar