18. februar 2011

Hej weekend, opkastninger, revet æble og cola

Det har været en virkelig hård uge! Ungerne på jobbet har haft det rigtig svært da der har været emneuger, og derfor anden struktur end normalt. De har været urolige, konfliktsøgende og trætte, hvilket har krævet 120% opmærksomhed, piktogrammer, tålmodighed og kaffe i spandevis. Min firetimersvagt blev taget fra mig, da vi havde aftenmøde, så den blev til en syvtimers i stedet og jeg er f-æ-r-d-i-g!
Jeg nåede lige at svinge mig på cyklen efter 6 lange timer i dag, aflytte telefonsvarer og høre børnehavemedhjælper informere om, at vidunderbarnet havde kastet op. Da jeg kom ned i børnehaven, forpustet og lammet i ansigtet af kold vind, blev jeg mødt af et skidt syn. Lille, næsten gennemsigtig pige med matte øjne og slatten krop. De stumpede og forvaskede lånebukser med absolut ikkematchende trøje, gjorde ikke synet pænere. Lille pus!
Vi gik ned for at tage overtøj på, og kom forbi en stor blå plet på gulvet. Tænk at opkast kan farve så meget, bare fordi det indeholder blåbærsmoothie. Jeg pakkede pus i overtøj, satte hende bag på cyklen og posen med tøj, dukke og opkast i cykelkurven. Afsted mod Kvickly efter cola, yoghurt og hvidt brød.

Fik testet vaskemaskinens 'pletfjerner' program, det virker. Kraftigt blåbærfarvet tøj ind. Velduftende tøj, uden så meget som en antydning af en plet, ud.
Rødvin, kom an!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar